środa, 26 października 2016

I ŚMIESZNO I STRASZNO

Kliknij tutaj ;-)
Mówią, że lepiej późno niż wcale, więc prawie z dwudziestoczterogodzinnym opóźnieniem dołączam do Wspólnego Dziergania i Czytania u Maknety. Pisanie notki urozmaiciłam sobie słuchaniem różnych wersji Toccaty d-moll Bacha. Dlaczego akurat to? A bo przewijała się ona w dzisiejszym i śmiesznym i strasznym odcinku "Na sygnale", a że ja niestety oglądałam go jednym okiem, bo drugie było zajęte ekspresowym zamówieniem kartkowym, to pomyślałam, że chociaż sobie na dobranoc nastrojowej klasyki posłucham. Zamówienie pokażę, jak już trafi do zamawiającej, a dziś coś w klimacie Halloween. 

Scarecrow - stitchingcards.com
Wiem, wiem, Halloween kłóci się z naszymi przekonaniami religijnymi, ale jakby tak dobrze przypatrzeć się naszym niektórym obyczajom i pochodzeniu niektórych świąt, również tych najważniejszych, to też byłoby się do czego przyczepić, więc nie oceniajmy i nie potępiajmy obyczajów przychodzących do nas z innych krajów, nawet jeśli nam się nie podobają, zwłaszcza że nikt nas nie zmusza do ich celebrowania. 


Książkowo bez zmian - nadal Proust i Strona Guermantes, czyli trzecia część cyklu W poszukiwaniu straconego czasu Marcela Prousta.


I jeszcze taka mała medyczna dygresja na koniec. We wtorek miałam wizytę kontrolną u alergologa. Opowiedziałam mu o moim kaszlu, który wciąż mi towarzyszy, pokazałam zdjęcie przekrwionych oczu i wybroczyn wokół nich, a pan doktor co na to? 


Zdjęcie z 18.09.2016
Koklusz. Dopiero wtedy powiedziałam mu, że pulmonolog, u którego byłam, też tak uważa i czekam na wynik przeciwciał potwierdzający lub zaprzeczający jego diagnozę. Gdy powiedziałam, że sugerowałam tę chorobę lekarce rodzinnej, a ona odrzuciła ją jako chorobę wieku dziecięcego, alergolog roześmiał się i stwierdził, że na podstawie objawów, jakie mu opisałam i tego, jak wyglądałam i bez wyniku przeciwciał wie, że to koklusz i że dorośli też mogą zachorować, bo szczepionka działa kilka lat i nikt jej nie odnawia.  Wynik może będzie jutro, wtedy okaże się, kto miał rację.

Do miłego :-)

18 komentarzy:

  1. Mam podobne zdanie do Ciebie jeżeli chodzi Halloween... No, to może w końcu staniesz na nogi w pełni zdrowa:)
    Trzymaj się cieplutko. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewito :-)

      Oj, chciałabym być w pełni zdrowa, ale w moim przypadku to już nie możliwe. Najważniejsze, żeby gorzej nie było.

      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  2. Anetko, trzymaj sie cieplutko. Duzo zdrowia. Juz nie wazne, kto ma racje, ale by Cie szybko z tego wykurowali. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beato :-)

      To prawda - nieważne, kto ma rację, ważne, żebym zdrowa była. Tyle że na skuteczne leczenie jest już za późno, bo krztusiec (koklusz) po dwóch miesiącach (minęły wczoraj) sam zaczyna odpuszczać.

      Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń
  3. Życzę trafnej diagnozy i zdrówka.
    Co do świąt wszelakich to polecam książkę "Obyczaje w Polsce"wyd.PWN tam jest świetnie opisane jak z pogańskich świąt robili chrześcijański po chrzcie Polski, bo nie mogli wyplenić tego z ludu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Merenwen :-)

      No właśnie to miałam na myśli pisząc o Halloween. Ale to nasze obyczaje, więc nieważne, że pogańskie.

      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Cudowna karteczka, nastrój poprawiająca,i mnie zupełnie nie do Hallowweenu kieruje. Widzę dzięki niej, że już koniec pracy w ogrodzie, czas na odpoczynek przy książce i robótkach. A Tobie Zdrówska!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Honorato :-)

      I bardzo dobrze tę kartkę odczytujesz, choć i z Halloween może się kojarzyć.

      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  5. Dokładnie, mamy w naszej tradycji wiele pogańskich obyczajów, ale one są nasze i nikt nie zastawia się nad tym czy to pogańskie czy nie. Wokół Halloween robi się dużo rozgłosu, poza tym jest fajny komercyjnie i chyba dlatego zadomowił się u nas na dobre.
    Karteczka fajna, romantyczno-jesienna :)
    Dużo zdrowia!!!!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alino i zapraszam ponownie :-)

      Usuń
  6. Niestety nasza służba zdrowia źle radzi sobie z nieszablonowymi chorobami. Coś wiem na ten temat :( Życzę zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję renczi :-)

      Gdyby się okazało, że to rzeczywiście koklusz, to nie byłby pierwszy raz, gdy okazałam się mądrzejsza od lekarza.

      Usuń
  7. O raju Anetko, tak długo się z tym męczysz. Obyś już teraz tylko zdrowiała. Karteczka super. U mnie Halloween to normalka, w poniedziałek małe party 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, diagnoza najważniejsza - mam nadzieję, że ten koklusz Ci wyleczą w końcu. Zdrowia!!
    Kartka oczywiście śliczna i pogodna. Co do Halloween to ja rozumiem tych protestujących i to nawet nie chodzi o przekonania religijne (chociaż tu mają duży wpływ) ale kulturę ogólnie i poczucie tożsamości. Tożsamość jest ważna (chociaż teraz jakby europeizacja i unifikacja) i dobrze, żeby zmiany zachodziły wolno, bo wtedy staną się nasze. Tak jak choinka - kto pamięta jak na nią pomstowano, że zagraniczna nowomoda. Niemiecka w dodatku. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Czajko :-)

      Skoro choinkę zaakceptowaliśmy, to pewnie za jakiś czas i inne "wynalazki" obyczajowe zaakceptujemy.

      Usuń
  9. Anetko, ważne żeby w końcu potwierdzić chorobę i zacząć leczenie. Masakra z tym lataniem po lekarzach. Zdrówka życzę :)
    Kartka świetna :) Co do Halloween to sądzę, że nie odgonimy się od tego święta :) Przynajmniej ja nie mam zamiaru bronić bawić się synowi. Tym bardziej, że jedno święta nie wyklucza drugiego.
    Możemy przecież też pójść na cmentarz, zapalić świeczkę ....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko :-)

      Kaszel muszę wykaszleć, innej rady nie ma. Mogę próbować, i próbuję, łagodzić go.

      Halloween to oryginalnie wigilia Wszystkich Świętych, której u nas się nie obchodzi, a która jest zwyczajem pochodzącym z bardzo przecież katolickiej Irlandii, ale kto z przeciwników o tym wie lub pamięta?

      Usuń

Dziękuję :-)